Najlepsze wakacje w Bieszczadach

Nie będę pisać za długo (no dobra, postaram się przynajmniej), mam piękne zdjęcia, które oddają klimat i piękno Bieszczad.

Nigdy wcześniej tam nie byłam, jednak 700 km od Poznania to daleko. W tym roku mieliśmy na oku Bieszczady lub Mazury. Wybraliśmy te pierwsze, za miesiąc jedziemy na kolejny urlop więc Mazury zostają na przyszły rok. Uwielbiam chodzić po górach i gdyby nie pogoda praktycznie w 100% zrealizowalibyśmy założony plan, niestety z powodu deszczu nie zaliczyliśmy Połoniny Caryńskiej. Za to mogę polecić dwie długie trasy, obie na około 6 godzin, pierwsza bardziej wyczerpująca, obie genialne widokowo:

1. Widełki (parking, wejście na szlak) - Bukowe Berdo - Krzemień - Tarnica - Ustrzyki Górne
2. Brzegi Górne - Połonina Wetlińska - Przełęcz Orłowicza - Smerek (szczyt) - Smerek Wieś

Poza tym zaliczyliśmy Małą i Wielką Rawkę, krótki, stromy szlak na 2-2,5 h w obie strony. Na więcej tego dnia nie pozwolił nam deszcz, który padał do końca wyjazdu. Stwierdziliśmy zgodnie my i nasi znajomi, że taki wycisk to najlepsza forma wypoczynku. Nie dość, że myślisz tylko o tym kiedy w końcu będzie szczyt to jeszcze podziwiasz cudowne góry. Nie ma czasu na myślenie o tym co w pracy, domu, szkole itd.
Co bardzo mi się podobały pustki na szlakach. Nie trzeba stać w kolejkach jak to ma miejsce w Tatrach. Już planujemy wybrać się tam na jesieni, chociaż na weekend, liście będą wtedy miały bajeczne kolory. Przy wyborze noclegu (o którym napiszę osobno w poście o spaniu i jedzeniu) myślałam o jakimś miejscu nad Soliną. Jak dobrze, że wszystko było zajęte. Pojechaliśmy tam na godzinę i wystarczyło.
Polecacie na przyszłość jakieś miejsca w Bieszczadach?

Zielone wzgórza nad Soliną
łazienka nie całkiem plus

Cerkiew w Smolniku
Kot Stefan, który tylko patrzył żeby usiąść na kolana w karczmie Paweł nie całkiem święty

To maleństwo miało pojechać z nami do domu, ale niestety jak po nią przyszliśmy już jej nie było.
Dozorca cerkwi w Smolniku
Sesja w plenerze

Szybki kurs fotografii

Tylu selfów już dawno nie strzeliłam

You Might Also Like

6 komentarze

1. Aż się chce ruszyć na szlak, gdy patrzy się na te foty.... Co ciekawe, Bieszczady z pozycji doliny nigdy mnie jakoś nie zachwycały, mimo że poznałam je o każdej porze roku. Natomiast z wysokości, z pozycji piechura powodują radosną arytmię. Dla mnie magiczne, dużo bardziej niż Tatry czy Beskidy, choć z tymi ostatnimi jestem najmocniej związana. Widoki nie mają sobie równych.
    Jako ciekawostkę podam tylko, że nadal mają opinię dzikich, nieokiełzanych, jeszcze nie tkniętych komercją. Po części to prawda. Ale Bieszczady to tak naprawdę przykład największej klęski ekologicznej w górach. To co my podziwiamy jako dzikie połoniny, jest działaniem człowieka, ktory przetrzebił w tych miejscach lasy do cna.

1. Dla mnie widokowo jednak najpiękniejsze są Tatry, ale ogrom ludzi mnie przeraża. Teraz zakochałam się w Bieszczadach i chcę tam jechać na jesień jak drzewa zaczną się robić kolorowe. Mimo wszystko jednak lasów jest tam sporo.

2. Daria, zdjęcia prześwietne :) mój narzeczony jest wielkim fanem pieszych wędrówek, ostatnio razem byliśmy w górach 3 lata temu i ostro mnie przeturlał po Tatrach :) teraz jeździ z chłopakami na męskie wyprawy, ale może się skuszę następnym razem, bo jednak takie widoki zapierają dech w piersiach.
    Super. że wycieczka się udała, ta jesienna pewno będzie jeszcze lepsza!
    Ściskam :)

1. Pięknie dziękuję <3 zdjęcia nie są mojego autorstwa, ale przekaże :)) mój mąż śmiga jak kózka po górach, a ja za nim się ślimaczę :D jednak to moim zdaniem najlepszy sposób na wypoczynek, serio nie myślisz o niczym innym jak tylko "kiedy będzie szczyt", albo w moim przypadku co zjem na obiad. Codziennie szłam i mówiłam "dzisiaj zjem barszczyk i golonkę" :D buziaki

3. Przepiękne zdjęcia idealnie oddające klimat Bieszczad :-)