Francuska zupa cebulowa z bagietką i serem gruyère

Bardzo dawno mnie tutaj nie było, a kilkadziesiąt osób zagląda tu codziennie. Zmobilizowało mnie to do napisania nowego posta, tym bardzi...


Bardzo dawno mnie tutaj nie było, a kilkadziesiąt osób zagląda tu codziennie. Zmobilizowało mnie to do napisania nowego posta, tym bardziej, że na dysku czeka milion zdjęć...
Musicie mi wybaczyć, po wakacjach nie mogłam sobie poradzić z powrotem do szarej rzeczywistości :D

Od dawna chodziła za mną zupa cebulowa, taka prawdziwa z bagietką i serem.  Powinna być zapieczona, ale woleliśmy wymieszać ser z zupą. Przygotowanie jest banalnie proste. Wystarczy spalić cebulę i zalać bulionem :D

Potrzebujemy:
1 kg cebuli
1 litr bulionu (użyłam drobiowo-warzywnego, ale może też być wołowy)
1 szklanka (ok. 250 ml) wytrawnego wina
3 łyżki masła
2 łyżki oliwy z oliwek
sól
pieprz
czosnek

Do podania:
bagietka
ser gruyère (podczas tygodnia francuskiego w Lidlu jest bardzo dobry)

Przygotowanie:
1.Przygotowujemy bulion, mój przepis to na 1 l: dwie nóżki kurczaka, marchewkę, małą cebulę, ząbek czosnku, pietruszkę (korzeń) i natkę pietruszki zagotowujemy i trzymamy na małym ogniu do momentu dodania do reszty składników.
2. Cebulę kroimy na cienkie pióra, a pióra jeszcze na pół lub na trzy części. Masło z oliwą roztapiamy w garnku (dość dużym) i smażymy mieszając od czasu do czasu około 30 minut, aż cebula będzie koloru brązowego. Wciskamy ząbek czosnku
3. Do cebuli dodajemy wino, czekamy około 5 minut aż delikatnie wyparuje.
4. Dolewamy gorący bulion, nakładamy przykrywkę i na małym ogniu gotujemy około 15-20 minut do połączenia smaków.
5. Doprawiamy solą i pieprzem.
6. Nalewamy do misek, wrzucamy porwaną bagietkę i ucieramy ser (myślę, że zwykły żółty też da radę:). Dla chętnych, posiadających miski do zapiekania: zapiekamy w piekarniku (wcześniej rozgrzewamy górną grzałkę).

SMACZNEGO!


You Might Also Like

6 komentarze

  1. Ładnie wygląda, lubię takie rzeczy :) zwłaszcza ten serek na wierzchu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serek najlepszy <3 muszę spróbować jeszcze zapiec!

      Usuń
  2. JEjku, jejku, jak to pysznie wygląda! Musisz mnie kiedyś zaprosić na taką zupkę :D hihi
    Jak tam kotałki? :)
    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy będziesz w Polsce? Zapraszam!!! Coś pysznego nam ugotuje :D kotałki właśnie szykują się do spania. Wiesz dużo roboty miały przez cały dzień: uciekanie przez balkon, wyłudzanie jedzenia, gonienie się i cała masa obowiązków :D a Twoja jak?:))

      Usuń
    2. Za 2 tygodnie :D hyhyhyh Moja śpi, jak zwykle ;) Dziś przyszedł do nas kot sąsiadów, w sensie na podwórko, a nie do domu ;) to prawie przez szybę do niego wyszła :) Śmiechu było co niemiara :D

      Usuń
    3. to zapraszam, bede czekala z zupka :D hahaha moze miala ochote na amorki?:DD

      Usuń

Flickr Images